Det här är Sture!

 
 
 
Han är Emilias nya favoritmjukisdjur (vid sidan om Ninni). Någon som känner igen namnet? Sture är döpt efter en helt underbar man, far och farfar. En man som jag tänker på varje dag och som alltid kommer att finnas i mina tankar och i mitt hjärta. En man som jag vet finns där nära mig och hjälper mig när det är jobbigt, även om han inte svarar när jag pratar med honom. När jag tänker på honom vet jag hur mycket han älskar mig och hur stolt han är över mig. En man som jag tänder ett ljus för i kyrkan varje år den 19 februari. En man som jag saknar otroligt mycket. 
Jag kommer ihåg när du skjutsade mig till jobbet varje dag när jag bodde hos er på sommaren, trots att jag sa att jag kunde gå. Jag kommer ihåg varje morgon då du satt vid köksbordet när man vaknade, först uppe som alltid. Jag kommer ihåg ditt leende när du hämtade mig i Sollefteå och hur ledsen jag var när jag skulle åka hem från er. Jag kommer ihåg när jag övningskörde med dig då jag tog körkort. Jag kommer ihåg när du blev arg på mig för jag sa att du brände pannkakorna för att du gick ut för att röka (det är den enda gången jag kommer ihåg att du har varit arg på mig). Jag kommer ihåg skjortan du hade varje födelsedag. Jag kommer ihåg hur svårt du hade att säga Zorro när jag bestämde att katten skulle heta det och hur mycket du älskade katterna. Jag kommer ihåg alla berättelser om när du var ung. Jag kommer ihåg dina kramar.
Det är så väldigt tomt utan dig farfar. Jag saknar dig. Du är min hjälte. Jag kommer alltid att älska dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0