Äta själv och gå på potta samma dag!

Idag har varit en stor dag för Elias. Först på lunchen så åt han maten helt själv med sked för första gången. Annars brukar jag mata honom med sked och smörgåsar och liknande äter han själv. Han var jätteduktig, så det gjorde inget att det var mat i hela Elias ansikte, på och utanför hakklappen, på Elias kläder, hela Elias stol och bord. Han lyckades till och med få mat i näsan och skvätta mat på min fot.









Efteråt när Elias skulle duscha så satte jag honom på pottan en stund och då kissade Elias i pottan för första gången. Han har blivit jätteduktig. Sen gick vi ner till centrum för att träffa Micke. Jag testade att köra syskonvagnen i affärerna i Huddinge, och det gick bra. Det är bara H&M och sportaffären som har två plan så det är inte mycket krångel med rulltrappor och hissar. Däremot kom jag inte upp för H&M's rulltrappa, men jag kom in i hissen, så det var bra. Jag köpte två par tights och ett par byxor på H&M också, egentligen skulle jag vilja hitta någon tröja också men det får bli en annan dag.



Nu ligger Elias och sover och jag börjar bli jättetrött. Elias kommer nog bli jätteglad när han märker att Micke ska vara hemma imorgon.

Elias står själv jättemycket nu och igår gick han nästan ett steg mot mig, men han blev för ivrig och ramlade på rumpan. Nu ska jag sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0