11 månader har gått fort...

Idag blir Elias 11 månader, och det firade han med att resa sig upp från golvet utan stöd för första gången. Det senaste året har gått jättefort, snart blir Elias 1 år. Egentligen skulle jag lägga upp en bild på Elias som jag tog tidigare idag, men jag orkar inte lägga över bilderna till datorn nu så jag får lägga upp bilden imorgon.

Jag var på MVC idag också och tittade till bebisen i magen. Allt var bra. Min mage har växt jättemycket sen jag var där senast och nu ligger BF-måttet över medel, men jag väger exakt lika mycket som när jag var där sist. Hoppas inte bebisen är stor när det är dags. Ett litet problem - syskonvagnen kommer inte in genom dörren till MVC. De har en ganska liten dörr, så jag vek ihop vagnen och rullade in den på tvären. Jag kommer ju i alla fall in på alla de andra ställen som jag har testat.

När Micke kom hem från jobbet idag kunde han knappt gå. Han hade spelat fotboll med sina elever efter skolan och skadat foten och knät. Det kan man kalla dålig timing. Jag kan knappt böja mig och har svårt att bära runt på Elias, och nu kan Micke knappt stödja sig på foten.

Imorgon ska Micke och jag på fest eftersom min svägerska har fyllt år. Egentligen skulle Elias med och då skulle vi gå därifrån tidigt, men nu ska mina föräldrar komma upp och passa Elias imorgon. Det hade varit annorlunda om min Mickes föräldrar och syskon skulle vara där.
    Det känns bra att Elias stannar hemma för då behöver vi inte tänka på att gå tidigt för Elias måste sova eller att Elias ska riva ner allt på bordet. Sen är jag inte speciellt förtjust i att åka pendeltåg med en massa fulla ungdomar som skriker så att Elias inte kan sova. Elias blir nog riktigt glad också eftersom han får vara med mormor och morfar.

Nu ska jag plocka undan i köket och plocka upp alla leksaker som ligger över hela lägenheten medan jag väntar på att tvätten blir klar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0