Lekdag!

Idag har Elias haft roligt. I eftermiddags var vi på kyrkans öppna förskola för första gången. Först satt Elias bara tyst på golvet vid mig och varken lekte eller pratade. Sen hade vi sångstund och barnen fick ta ett varsitt mjukisdjur ur en väska som man sen sjöng om. Första varvet vågade Elias inte ta något djur, så jag fick ta ett åt honom, men andra varvet var han snabbt framme vid väskan och tog en ekorre (han valde mellan spindeln och ekorren). Efter det började han leka lite, men inte med de andra barnen. Vid fikastunden kom han igång och prata och sen började han leka för fullt. Jag satte ner honom i bollhavet och han tyckte att det var jätteroligt. Jag höll inte på att få bort honom därifrån när vi skulle gå. Sen var vi i centrum och handlade mat. Elias somnade bara en liten stund efter att vi lämnade öppna förskolan.

Nu ligger han och sover för natten i sin nya pyjamas med Barbapappa, som han fick av mormor innan sommaren. Tack, den är jättefin!


Elias i sin nya pyjamas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0