Oj oj oj oj....

Jag har inte orkat skriva tidigare. Sedan i lördags kväll har min mage varit haft mycket för sig, eller i alla fall bebisen i magen. I lördags var vi hos mormor eftersom hon hade fyllt år,  då var det full fart på bebisen i magen och det rörde sig oavbrutet. Min kusin hade med sig sin hund Chico, som Elias blev väldigt förtjust i. Chico nosade Elias i nacken och i ansiktet, sen började han slicka Elias i örat och Elias skrattade för fullt. Elias lyckas alltid få paket trots att han inte fyller, den här gången fick han en skjorta, en bok och pengar.







På söndagen var vi och hälsade på min gammelmormor, som också har fyllt år. Jag träffar inte henne lika ofta nu när jag inte bor i Oxelösund. På högstadiet var jag hemma hos henne flera gånger i veckan ibland. Min mormors syster Kerstin och hennes sambo Lennart var hos gammelmormor i söndags också. Lennart lekte jättemycket med Elias och Elias tyckte det var jätteroligt. Han skrattade för fullt och sen när vi kom hem var han jättetrött. På kvällen åkte vi hem till Huddinge igen, men det var knappt jag vågade åka någonstans eftersom jag hade haft värk i magen nästan hela dagen. På förmiddagen när jag la Elias så kände jag hur bebisen sträckte på sig och tröck huvudet nedåt, det gjorde ganska så ont.

Igår tog Elias och jag det lugnt, för jag hade förvärkar nästan hela dagen. Eller rättare sagt tog jag det lugnt och Elias var runt i hela lägenheten, speciellt i köket. Först var han i skåpet med baksaker och tittade på pepparkaksformar och andra saker.




Sen gick han vidare till skafferiet och började rota bland alla saker. Först tog han kaffepaketet och började bita på, men sen hittade han ett paket med spagetti. Jag tror i och för sig inte att det är så gott med okokt spagetti i plastförpackning.






Jag har nästan inte sovit någonting alls i natt. Först på grund av magen och sen på grund av att Elias har vaknat hela natten och gråtit. Han betedde sig så som han gör när han ska få en tand, men han har fått jättemånga tänder den senaste tiden. Micke fick också jättelite sömn inatt, eftersom jag inte kan lyfta Elias och vagga honom så när han gråter, så han vaknade inte av väckarklockan i morse. Det var tur att han vaknade så att han kom till jobbet i tid, men det var på gränsen. Elias har varit jättetrött hela dagen, och knappt orkat göra något.

Jag har varit orolig för att det är dags snart. Min mage har sjunkit jättemycket idag, trots att det är först i nästa vecka som den brukar stå som högst. Sen har jag kännt att magen trycks nedåt, och det värker ibland. Vi får hoppas att det går bra med allt om det blir dags att åka till förlossningen. Det är en hel del mer att tänka på när man redan har ett barn. Nu ska jag sätta mig och prata lite med Micke innan jag går och lägger mig.

Just det, jag skulle ju lägga upp en bild på Elias i hans skinnjacka. Det blev ingen bra bild, men det är en bild i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0