Vilken dag som helst nu...

Igår var vi på Öppna förskolan igen och den här gången var det mer fart på Elias. Det var bara äldre barn där igår, men Elias lekte för fullt. Det var lika svårt att få Elias att hoppa ur bollhavet den här gången och nu kom han på att man kunde kasta bollarna på golvet. Det blev extra roligt eftersom jag gick och tog upp bollarna nästan hela tiden, vilket inte är det lättaste med så stor mage.

Idag träffade vi Micke i centrum för att köpa en födelsedagspresent till min mormor som fyller år imorgon. Jag tänker inte säga vad vi köpte än, för jag tror hon läser min blogg. Egentligen skulle vi till Öppna förskolan idag också, men de hade stängt. Elias tycker det är lika roligt att gå ut på promenad och titta på alla bussar och bilar som kör förbi. Han ser jättetuff ut i sin keps och skinnjacka som han har fått av mormor och morfar (jag får ta en bild på honom i jackan och lägga upp på bloggen).

Min mage har blivit jättestor nu. Det ser ut som om jag ska föda vilken dag som helst nu. När vi var på H&M idag frågade kvinnan som stod bakom mig i rulltrappan hur jag vågade gå ut, hon tyckte det såg ut som om jag skulle föda när som helst. Det är några veckor kvar, men om den här bebisen skulle födas lika tidigt som Elias så är det bara två veckor kvar. Jag börjar bli nervös inför förlossningen nu, för ju mer jag tänker på det ju mer kommer jag ihåg från förra förlossningen (som tog 12,5 timme). Hoppas det går lättare den här gången.

Imorgon ska vi till Oxelösund, så nu ska jag packa väskan. Sist jag skulle packa på dagen var Elias så hjälpsam att han packade ur allt som jag hade lagt i väskan och Pepsi satt sig i och på väskan för att vi inte skulle glömma honom. Godnatt!


Elias 1 timme gammal, 17 oktober 2008.


Elias 11 månader, 17 oktober 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0