Det känns som söndag...

Det känns som om det är söndag idag, kanske för att vi inte brukar göra så mycket på fredagskvällar i vanliga fall. Igår var vi på fest hos min svägerska som har fyllt 25 år, det var jättetrevligt. Det var första gången vi var hemma hos henne. Det var en mysig men liten lägenhet, jag vet inte om jag hade klarat av att bo där när det var så litet, men jag är i och för sig uppvuxen i radhus. Då är det svårt att vänja sig med att bo i en liten lägenhet.

Det hade gått bra för mina föräldrar också, som passade Elias. Det blev lite stressigt när vi skulle iväg eftersom mina föräldrar kom precis när vi skulle gå, men Elias var så glad att se morfar och mormor att han inte ens märkte att vi försvann.

Min svärfar kom förbi på festen och Micke och jag fick skjuts hem av honom. Det var skönt att slippa åka tåg och allt möjligt, speciellt eftersom jag var så trött. Det är jobbigt att gå på fest när man har 7 veckor kvar på graviditeten. Natten till idag sov jag nästan ingenting, jag vaknade minst en gång i timmen antingen för att jag hade ont i magen eller i höften, eller av någon annan anledning.

På morgonen fick jag en namnsdagspresent av mina föräldrar eftersom jag hade namnsdag i måndags, Ida. Jag fick en tavla där det står En prins, som jag ska sätta vid Elias säng. Sen fick jag en radio till köket, som jag har velat haft jättelänge. Man kan koppla mp3:n till den också, men problemet är att jag inte har någon mp3 eftersom jag har det i mobilen. Elias hade också fått presenter när mina föräldrar kom, han fick en hund som man ska dra längs golvet ett snöre så att den rör på sig och skäller. Elias tyckte jättemycket om hunden.





På förmiddagen gjorde mamma äppelpaj som Elias fick smaka. Han tyckte det var jättegott och skrattade hela tiden då han åt. Sen var vi en snabbis till Skärholmen och tittade runt lite och åt lunch innan mina förälrar åkte hem.





När Elias hade somnat tittade Micke och jag på Män som hatar kvinnor. En jättebra film! Vi hat tänkt se den jättelänge, men vi har aldrig orkat. Man blir trött av att ha barn, speciellt när man är gravid. Nu ska jag sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0