Städdag och promenad

Den här dagen har varit en riktig städdag. Micke tog med sig Elias och gick ner till centrum för att handla mat och jag stannade hemma med Emilia. Medan de var borta började jag städa ur klädkammaren, det var så fullt att man knappt kom in i den. Jag har städat klädkammaren hela eftermiddagen och jag är äntligen klar, men det finns ändå saker som jag har tagit fram som jag måste städa undan. Jag kan inte städa mer ikväll så jag får ta det imorgon. Sen har jag tvättat alla sängkläder och rensat bland kläderna. Imorgon ska jag fixa det sista, det är lika bra innan Micke börjar jobba igen. Sen har både Elias och Emilia badat på kvällen, det verkar som Emilia tycker mer och mer om att bada. I början skrek hon jättemycket, men nu säger hon knappt något alls när man badar henne och Elias älskar ju att bada. Honom är det svårare att få att komma upp ur badet.

Igår var hela familjen ute på promenad. Vi gick för att se vart förskolan som Elias ska börja på ligger. Han kom inte in på vårt första och andra val, det är svårt att komma in på våren, så han ska börja på en nybyggd förskola i januari. Den vi ville att han skulle gå på ligger precis intill huset där vi bor, så vi byter antagligen då det finns plats. Jag trodde förskolan som han har kommit in på låg långt bort, men det tar bara lite mer än tio minuter att gå dit.

Jag tänkte lägga in några bilder, men jag orkar inte lägga över dem på datorn ikväll, så jag får göra det imorgon. Nu ska jag tömma torktumlaren med Emilias sängkläder och sen mata Emilia, sen är det äntligen dags att sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0