På uppgång...

Det är svårt att hinna skriva när man har två små barn. Jag är oftast för trött för att skriva när Elias har lagt sig. Igår var vi i centrum för att byta kläderna som Emilia fick dubbelt av i helgen. Vi var på väg att gå hela dagen, men det kom upp nya saker hela tiden så vi kom inte iväg förrän strax innan fem. Sen kom vi inte hem förrän sent, eftersom det kånglade med självscanningen på mataffären, så Elias var jättetrött när vi äntligen var emma.

Idag har de varit här från BVC för att väga Emilia. Hon hade gått upp en del. Nu väger hon 2820 gram, 110 gram mer än när hon föddes. Det är bra att hon går upp i vikt, när hon var på sjukhuset gick hon ner till 2508 gram innan hon började gå upp igen. Emilia har samma barnmorska som Elias, och Elias blev jätteglad över att se sin barnmorska hemma hos oss. Han kröp runt och lekte med alla sina leksaker och skulle visa dem för henne.

På kvällen har både Elias och Emilia badat. Elias fick bada i sin badbalja, som han tycker är jätteroligt. I helgen visade min pappa Elias hur man bubblar med munnen i vattnet, så idag bubblade han hela tiden. Sen tittade han på mig och sa mamma flera gånger eftersom han ville att jag också skulle bubbla. Ibland blev Elias lite för ivrig och råkade stoppa ner hela ansiktet under vattnet när han skulle bubbla, men det tyckte han bara var roligt.

När Eliass hae badat klart och Micke nattade honom så badade jag Emilia. Jag var beredd på att hon skulle skrika och gråta som första gången hon badade, men hon sa nästa ingenting. Hon var jättelugn. Sen satt vi och gosade i soffan, som jag alltid gör med Elias när han har badat. Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag går och lägger mig. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mormor Lena

En liten vacker höstprinsessa är född! Nästa år får mormor göra två fina lönnkransar till födelsedagarna. Ett kärt nöje till världen finaste barnbarn. Vi är uberstolta morfäräldrar!

Lena & Mats

2009-10-21 @ 20:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0