En lång tjej...

I tisdags var jag ensam hemma med Emilia. Micke tog med sig Elias till jobbet, de skulle på Skolforum vid Älvsjömässan. Elias hade roligt och han fick ett jättefint pussel av Micke. Jag och Emilia tog det lugnt och sov lite, eftersom Emilia hade haft ont i magen och gråtit hela natten, så jag hade bara sovit två timmar. Sen gick vi en sväng ner till centrum.

Igår var Emilia på sjukhuset för att göra ett hörseltest, som de gör på alla nyfödda. Men hon har varit snuvig och det gick inte att göra testet, så vi ska tillbaka om två veckor. Elias fick stanna hemma med pappa eftersom syskon helst inte ska följa med dit.

Idag var Emilia på BVC för att mätas och vägas. Hon hade vuxit en del och var 50 cm lång och vägde 3140 gram. Hon låg bra till på kurvan och hon låg till och med över prematurkurvan. Hoppas att hon fortsätter att växa såhär bra. Mamma kom hem till oss på eftermiddagen, hon körde om oss när vi var på väg hem från BVC. Imorgon ska vi åka med henne till Oxelösund, så ska pappa skjutsa hem oss på söndag.

Mamma och jag var på IKEA förut och köpte bokhyllor till oss. Det känns skönt att kunna ställa böckerna någonstans, nu är det bara att sätta ihop bokhyllorna vilket inte är lika roligt. Vi får nog göra det på söndag när vi kommer hem.

Nu ska jag mata Emilia, sen ska jag nog sova. Jag skulle lägga in några bilder,men jag orkar inte det ikväll. Jag gör det imorgon istället. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0