Valborgsmässoafton

Det var jättetrevlig igår. Först var Elias och jag på babysim, det var avslutning och Elias fick ett diplom. Elias fick prova att ha på sig flytväst och att träna balans (då stod han på min hand i vattnet). Elias tyckte att det var jätteroligt att träna balans. Nästa vecka börjar steg 2 på babysimmet.

På kvällen firade vi valborg i Sjödalsparken i Huddinge. Vi hade med oss picknick dit, potatissallad, rostbiff och massor med frukt. Elias åt innan vi gick, men när vi skulle äta fick han smaka lite galiamelon och jordgubbar. Efter en stund kom Malin, Erik och Gustav (7 månader) dit. Elias och Gustav satt länge och tittade på varandra och skrattade, sen började de prata med varandra (vi förstod inte vad de sa, men de verkade förstå varandra).







Sen tändes brasan och en kör sjöng in våren, och efter det höll Malin ett vårtal. Elias ville inte sova, eller ligga i vagnen, han skulle upp och titta. När han fick syn på majbrasan tittade han jättemycket och tyckte att den var väldigt intressant. Firandet slutade med fyrverkerier, som Elias tyckte om. En sak vi glömde var att ta med hörselskydd till Elias. Vi visste inte det skulle vara så högt ljud. När fyrverkerierna var slut så var Elias väldigt trött, och han somnade på väg till bussen. När vi kom hem skulle jag lägga Elias, men jag somnade själv och vaknade av att Elias gnällde kl 00.42. Jag tyckte att det var konstigt att Micke inte väckte mig, men han hade somnat i soffan.







Idag har vi bara städat hela dagen, och nu tvättar vi. Johan och Annelie var här idag också för att hämta något som min pappa hade lämnat här. Micke och Elias kom precis tillbaka från mataffären, det var första gången som Micke var ute och gick med Elias i vagnen själv, och han tyckte att det var jätteroligt. Nu måste jag ner till tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0