En cool bebis...

Jag har varit för trött på kvällarna för att skriva, och på dagarna har jag haft fullt upp. Elias och jag var i alla fall i Huddinge i lördags och köpte blommor. Det blev 20 st långa cerisa rosor som var jättefina, och de passade jättebra i den fina vasen som vi fick av min kompis Nancy i bröllopspresent.



Sen handlade vi mat också. Jag köpte så att jag kunde göra köttfärssås till Elias, för han kan inte äta den som vi brukar göra. Elias tyckte att det var jätteskönt att vara ute.



På kvällen tittade jag på Eurovision Song Contest, men jag fick titta ensam eftersom Micke var så trött och gick och la sig nästan samtidigt som Elias. Min svägerska var här också, men hon satt vid datorn och skrev skolarbete. Det är tur att jag har Pepsi som håller mig sällskap. Alltid när jag tittar på tv och de andra sover så kommer han och lägger sig i soffan bredvid mig. Han lägger sg aldrig intill mig, utan han ligger en bit ifrån. I lördags såg han så gullig ut när han låg på soffan, eftersom han sover på rygg. Nu sitter Pepsi i fönstret och tittar ut, han väntar nog på att jag ska gå och lägga mig.






I söndags blev Elias 7 månader. Det är helt otroligt hur tiden går fort.
    Jag gjorde köttfärssås till Elias i söndags, vilket jag inte har gjort själv förut (till Elias alltså). Han fick köttfärssås och makaroner till kvällsmat, och det var jättegott.








Idag var Elias på babysim. Vi har ju inte kunnat gå på två veckor eftersom hissen var avstängd en vecka och i förra veckan var vi sjuka. Elias var jätteglad hela dagen. Han ser ganska tuff ut när vi ska iväg. Alltid när ryggstödet på vagnen är lite nedsänkt ska han alltid ha upp fötterna.





När Elias såg var vi skulle blev han ännu gladare, och när vi väntade på att gruppen innan skulle bada klart ville Elias ner i vattnet hela tiden. Det var svårt att hålla i honom för han skulle ner, och han pratade för fullt och skrattade hela tiden. Jag tror att Elias har saknat simningen de här två veckorna.
    När vi hade simmat klart och skulle duscha och byta om gick strömmen i hela huset, och det blev kolsvart i omklädningsrummet. Det blev väldigt mycket liv också eftersom alla bebisar blev oroliga. Jag vågade inte duscha Elias med tvål för jag var rädd att det skulle bli tvål kvar i mörkret, och det är nog inte så roligt för Elias att duscha i mörkret. Så jag sköljde av honom och duschade snabbt själv, sen fick Elias duscha när vi kom hem istället. Eller rättare sagt, Elias och jag badade i badkaret. Det tyckte Elias var jätteroligt, trots att det var andra gången på en dag.
    Nu ska jag sova, för imorgon ska vi till Kungens kurva. Micke har någon politikergrej inför valet till Europaparlamentet vid Kungens kurva imorgon, så Elias och jag följer med och tittar runt i affärer istället. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket charmtroll!

Puss på dig!

2009-05-21 @ 21:32:48
Postat av: mia

hur gåre med bebisen i magen då? kramar

2009-05-22 @ 13:36:50
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0