Naa na

Jag försöker komma på vad naa na betyder. Elias har sagt det några gånger under de senaste dagarna, och jag tror att det betyder att han vill att vi ska lyfta upp honom. Han sa det flera gånger till sin mormor, samtidigt som han sträckte upp händerna mot henne, när han satt i kundvagnen på affären i söndags. Och han slutade när hon lyfte upp honom. Sen sa han det till Micke i morse när han satt på golvet och Micke stod en bit framför honom.

Idag har vi varit i Rådsparken. Vi tittade på djur, gungade och satt på gräsmattan och lekte. Sen träffade vi Tine och Leia, så Elias och Leia lekte en stund. Förra gången de träffades fick dem inte så bra kontakt, men det fick dem den här gången,  så de satt på filten och lekte ihop. Sen träffade vi Micke när han kom från jobbet och gick till Huddinge bibliotek och röstade inför valet till Europaparlamentet den 7 juni.







Vi hade köpt en skötväska på Tradera som vi hämtade på posten idag också. Den var jättebra, All in one från Gaia & Ko. Alla skötväskor som är mer som vanliga väskor ser ut som om de är för kvinnor, och jag vill att Micke ska kunna ha den också. Den här skötväskan var jättebra.



Nu ska jag fortsätta att titta på NCIS, och sen ska jag packa lite till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elias älskar att kramas. Jag tror att Naa na betyder - ta upp mig, krama mig!

Och det gör vi ju mer än gärna!

Kramar Mormor

2009-05-26 @ 21:17:28
Postat av: hanna

Hej! jadå min frsta mors dag var kanon.. fick en fin present och vackert vädermed 25-28 grader samt en trevlig grillkväll. hur var din förs morsdag då? kram

2009-06-01 @ 07:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0