Det är inte roligt att vara sjuk när man är liten...

Nu är vi tillbaka i Stockholm, men både Elias och jag har blivit sjuka. Båda två hostar, och Elias är helt igentäppt i näsan. I måndags var jag på mödravårdscentralen (MVC) för första gången. Det känns som om jag har väntat jättelänge innan inskrivningaen, för jag är i vecka 16 nu, och förra gången var jag i vecka 6 när jag skrevs in på MVC. Jag fick höra bebisens hjärta också. Barnmorskan var osäker på om det skulle höras eftersom det var ganska tidigt, men det hördes på en gång.

Paola hälsade på i måndags också, och stannade tills på tisdagen. Efter att jag hade varit på MVC åt vi kebab i Huddinge och sen åkte vi till Stockholm och tittade runt lite.  Vi fikade på Åhlens, och Elias fick en bulle.





På vägen hem började Elias hosta, och sedan har det fortsatt så. Paola lagade mat till oss på kvällen, som alltid när hon är här. I måndags blev det korvstroganoff på kyclingkorv med ris, jättegott. Efter maten klippte Paola mitt hår. Det blir lätt slitet när man har en bebis som drar i mammas hår när han ska sova. Håret blev i alla fall jättebra när paola klippte det.

Innan jag åkte från mamma och pappa i söndags fick jag rabarber av dem. De har jättestora rabarber redan nu, så jag gjorde en rabarberpaj som vi åt på kvällen. Jättegott!



Under natten sov Elias jättedåligt. Han vaknade flera gånger och skrek för att han inte kunde andas genom näsan. Så igår sov han nästan hela dagen. Jag kom på att jag kunde lägga större kudde under huvudet på honom så att han lutade lite uppåt med huvudet.



När Elias inte sov så var han i full fart med att leka. Vi tog med oss ett leksakshus från mina föräldrar som jag hade när jag var liten, och Elias är överlycklig över huset. Han leker med det varje dag.







Elias verkar må bättre idag, men jag har blivit sämre. Efter att Elias hade fått sin välling på morgonen så somnade vi om, och vaknade kl halv 10. Egentligen skulle vi på babysim idag, men jag vill ju inte att Elias ska bli ännu mer sjuk. Nu ligger Elias och sover, men innan det var vi på balkongen och tittade runt. Det är varmt ute, speciellt om man har inglasad balkong. Elias satt på sin lammskinnsfäll och tittade runt, sen stod han på golvet och i en av korgstolarna och tittade ut på allt som hände utanför. Självklart höll Pepsi oss sällskap, han vaktar alltid Elias nu för tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0