Första midsommarafton blev lyckad!

Det blev en lyckad första midsommar för Elias. Först var han ute och gungade med mormor medan mamma gjorde i ordning sig. Sen gick vi alla tre till Elias gammelmormor och gammelmorfar där Elias åt lunch. De hade nyligen varit i Dalarna, så Elias fick en dalahäst och ett lok i trä i present.





Sen gick vi hem igen, och åkte till Tovastugan i Nyköping för att titta på midsommarfirandet. Elias tyckte nog att det var roligt! Nästa år kan han också vara med och dansa. Sen gick vi till Aktersnurran och köpte glass. Elias fick smaka min och mormors glass, och det var gott.



När vi kom hem gungade Elias igen, och lekte på gräsmattan. Pepsi var också ute, men han låg mest under någon växt och tittade på fåglar.









Sen badade Elias i bassängen som mormor och morfar köpte åt honom igår.



Efter det blev Elias trött och tog en liten tupplur, och vi grillade grillsptt. Det var så fint väder att vi kunde sitta ute och äta, men mot slutet började det blåsa så vi gick in och åt jordgubbar och glass. Då hade Elias vaknat och fick äta kvällsmat, men han var mer intresserad av jordgubbarna. Han åt flera stycken efter maten.







Nu sover Elias, och det verkar som om alla utom jag sover eller ligger och tittar på tv. Jag ska nog också sova snart, men får passa på medan man kan. Jag kommer nog inte att lägga mig tidigt de närmaste dagarna eftersom vi måste packa det sista när vi kommer hem på söndag. Den här dagen blev i alla fall lyckad för Elias. Det var första midsommarafton för Elias, och nästa år blir det första midsommarafton för en annan liten filur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0