Elias 8 månader!

Den senaste veckan har Micke och jag varit uppe sent för att försöka packa ner allt i lägenheten. Det går lättare när Elias sover. De senaste dagarna har vi inte lagt oss förrän strax innan kl 1 på natten eftersom Elias har haft svårt att sova. Han börjar få sin fjärde tand, och vaknar hela tiden och gråter. Så han har somnat vid klockan 10 varje kväll i tre dagar nu. Elias säger pappa hela tiden, men när han är ledsen och gråter ropar han på mamma. Jag finns ju där för Elias hela dagarna så han kanske inte tycker att han behöver säga mamma.

Elias och Micke ligger och sover nu, det är bara jag och Pepsi som är vakna, och bebisen i magen verkar det som. Elias grät, så Micke och jag la oss bredvid honom och som vanligt så somnade Micke. Egentligen skulle vi packa ner resten av köket men jag orkade inte väcka honom, så jag packade ner det själv. Det var bara tre lådor. Nu är det bara lite i skafferiet och de sakerna som vi använder kvar. Imorgon ska vi åka till mina föräldrar och stanna där över midsommar, så jag vill ha packat klart så mycket som möjligt innan vi åker. Micke har sommarlov från jobbet nu, idag var sista dagen, men han har frukostmöte med något politisk imorgon på förmiddagen, så vi kanske hinner packa lite till imorgon innan vi åker.

Idag blev Elias 8 månader. Grattis! Tiden går så snabbt. Vi firade dagen med att gå på babysim, som Elias älskar. Han älskar att hoppa från metallräcket på kanten av bassängen och ner till mig i vattnet. Det är lite synd att vi kommer att missa sista gången på babysimmet då vi flyttar, men jag fick höra att de hade ta-igen-badtider veckan efter också, och då kan ju Micke följa med oss.

Det är så mycket att göra och tänka på just nu att jag nästan har glömt att jag är gravid, jag är i vecka 20 (19+2). Jag känner bebisen ganska ofta och när vi var på MVC i tisdags så var allt bra med den.

Nu verkar Pepsi ha lagt sig i gästsängen för att sova, och jag ska nog också gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon. Godnatt!


Elias 0 dagar, 17 oktober 2008, ligger hos mormor som undrar var fötterna har tagit vägen i den allt för stora sparkdräkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0