Marknad i Hammarstrand

Jag tycker synd om Pepsi. Igår gick han ut på morgonen och var ute i tre timmar, och jag tyckte att det var konstigt att han inte kom in ibland. Så efter tre timmar ropade jag på honom och fick höra Pepsi gnälla som om han ville ha hjälp. Då fick jag se Pepsi sittandes på en stubbe i höggräset nedanför slänten vid huset. Så jag gick genom höggräset, i ballerinaskor, fram till Pepsi som tittade ner i gräset och var jätterädd. Sen gick inte Pepsi ut på hela dagen, och idag har han knappt varit ute. Och när han går ut sitter han mest på verandan och tittar ut. Jag undrar vad han blev rädd för?

Jag tvättade av Elias sår igår med en bumullsrondell med vatten. Även om man inte ska röra såret så måste det ju vara bättre att tvätta med vatten än att det sitter ludd med en massa färgämnen i såret. Nu ser det i alla fall bra ut.

Vi var på byn idag på marknaden. Vi hade inte tänkt att köpa så mycket, men så blev det inte. Vi köpte leksaker till Maria och Charbel, och till Elias. Sen köpte Micke salami och rökt älgkött. Vi köpte älgkött till hans föräldrar också. Elias och jag åt kolbulle till lunch, och Elias älskade det. Han åt nästan upp en hel själv. Elias fick en häst av mormor och morfar som man kunde sitta på, och om man drar i öronen på hästen så gnäggar den och det låter som om den galopperar, och sen viftar den på svansen och rör på munnen.
    Vi på Wahlbergs när vi hade gått klart, och jag köpte en present till Micho och Paola som har vattnat hos oss. Jag tänker inte skriva vad jag köpte för då blir det ingen överraskning. Efteråt ringde jag Mia för vi tänkte hälsa på henne, men hon var på marknaden så vi åkte hem så Elias fick sova. Nu ska jag gå och ringa Mia, och sen ska Elias få duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0