Det är skönt att ta det lugnt ibland!

Det har varit så otroligt tråkigt väder idag. Vi var runt i några affärer, och sen till mataffären. Ungefär som igår. Det är skönt att ta det lugnt ibland. Elias är lika glad som vanligt, och tycker allt är roligt.

Imorgon är det marknad i Bispgården, men jag tror inte att vi ska dit. Det brukar vara ungefär samma saker som på Hammarstrands marknad, och den är på fredag. Däremot börjar jag bli lite orolig för märket som Elias har efter sin bcg-spruta. Den kan börja vara efter 4-6 veckor, och det har den gjort, men idag ramlade en sårskorpa av och sen har han aft en ny tröja på sig så det har blivit ludd från den i såret. Jag blir lite orolig över att den ska bli infekterad, och jag vill inte röra såret för det kan göra det värre. Så jag tänkte att jag skulle förbi bvc i Hammarstrand imorgon och kolla om de kan titta till såret. Först tänkte jag vänta tills vi kommer hem och gå till bvc i Huddinge, men nu känner jag att jag inte kan vänta läbngre när det blev såhär. Hoppas allt är bra.

Jag har i alla fall börjat med min b-uppsats nu. Jag måste ha gjort det mesta klart innan jag får nästa bebis, annars kommer jag inte kunna examineras nästa termin. På tala om den andra bebisen så är jag i vecka 23 nu, och bebisen håller igång hela tiden i magen. Vi har tänkt på namn men vi har jättesvårt att komma på ett flicknamn som passar bra. Är det någon som har något förslag?




Elias passade på att hälsa på gammelfarmors stora katt Zorro idag också.

Kommentarer
Postat av: Marie

Alva kanske.. =D

Om det är ludd kvar i såret, så tvätta med vatten bara. När du badar honom eller så. Luddet bör inte vara kvar iaf, men tvätt med vanligt vatten så blir det nog bra. Blir det infekterat medans ni är här uppe så är det bara att fara på HC, men jag tror inte det ska vara nån fara.



Kramar

2009-07-09 @ 12:07:46
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Mia

Elias & Elina :)har inga pengar på telefon.. men ikväll är jag ledig.. Puss

2009-07-09 @ 14:37:20
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0