Full rulle!

Vi åkte hem från Jämtland en dag tidigare än vi hade tänkt, imorgon blir det 2 veckor sedan vi kom hem, och sedan dess har det varit full rulle. Jag har inte hunnit skriva på bloggen överhuvudtaget, jag har inte ens hunnit kolla min mail. En vän till mig ringde till och med och frågade om allt var bra med oss eftersom det var så länge sedan jag skrev något.

Sedan vi kom hem har vi försökt att packa upp allt som vi inte hade hunnit innan vi åkte, så nu är alla lådor borta och vi har bara några tavlor som som vi ska få upp som står längs väggen. Det jobbiga är att vi har 12 lådor till hos mina föräldrar. Jag hoppas verkligen att det inte är saker till köket, för det har vi verkligen inte plats för. Egentligen borde vi rensa ur och ha loppis.

Eftersom vi fick låna min svärfars bil medan han var i Syrien så passade vi på att åka till outlet i Barkarby, där vi bland annat köpte en jättefin nikedress till Elias. Den passade perfekt ihop med nikeskorna som han har fått från sina gudföräldrar.



Vi har haft massor med besök också. När Micke var på sin kompis 30-årsfest, dagen efter vi kom hem från Jämtland, så hade Paola och jag tjejkväll. Sedan var Mickes mamma, systrar och minsta lillebror här och hälsade på. Jag gjorde porterstek, för första gången, och bjöd på. Det blev jättegott. Det var meningen att de skulle sova över en natt, men de minsta syskonen ville inte åka hem den andra dagen, så Maria och Charbel och Mickes mamma stannade en natt till.


Elias med farbror Charbel och faster Maria.

Sen var Micke och hämtade sin pappa vid flyget, och vi lämnade tillbaka bilen. Det var skönt att ha bil och kunna åka dit man behövde åka. Men et var skönt att bli av med den, för jag tror aldrig att vi har gjort av med så mycket pengar som när vi hade bilen. I och för sig har vi ju köpt saker till lägenheten och köpt mat som vi har bjudit folk på, så det kanske hade blivit en del ändå.

Sen var mina föräldrar och hälsade på. Det var roligt, men det hade varit roligare om de hade kunnat stanna längre. Det händer alltid en massa saker när mina föräldrar är här. Pappa hjälpte oss att sätta upp lampor i hallarna och lite andra saker, och mamma hjälpte oss att plocka upp de sista lådorna i köket, plus lite fler lådor, och att få upp gardiner i vardagsrummet. Det hade säkert hänt även om de inte hade hälsat på, men det hade nog tagit längre tid innan allt blev gjort.



Sen var Mickes familj här och hälsade på igen i söndags. Det var Mickes äldsta lillebror Georg som tyckte att de kunde hälsa på för han ville träffa Elias. Alltid när vi träffar Mickes familj så jobbar Georg eller har något annat för sig, så det var länge sedan han träffade Elias. De hade med sig mat hit, lamm och sallad och annat, och lagade maten. Så jag slapp göra något alls. Det kändes skönt att slippa handla mat eller göra mat när vi hade gäster, annars hade jag nog inte orkat.


Elias och farbror Georg.

I måndags hälsade några vänner på för att se nya lägenheten och träffa oss. Det var jättetrevligt. Jag har inte träffat dem på jättelänge, för vi lyckas aldrig hitta någon tid att träffas som alla kan.

Förutom allt det har jag försökt börja med min uppsats, och jag har faktiskt gjort en del på den. Men man är trött efter att ta hand om Elias och samtidigt vara gravid. Det har hänt jättemycket med Elias den senaste tiden. Han har börjat resa sig upp mot saker, och igår stod han utan att hålla i sig för fösta gången. Sen tog han tag i sin gåvagn och ställde sig upp mot den och började gå. Det är kul att han utvecklas, men det är svårt att hålla redan på alla saker som ligger framme. Elias älskar att riva sönder och tugga på saker som han hittar, så nu får vi nog börja tänka efter innan vi lämnar något framme.





Det som inte är lika roligt är att jag har haft ont i magen en hel del eftersom det är saker som har hänt som har stressat upp mig och gjort mig upprörd, så jag har varit lite orolig för bebisen i magen. Men nu har det varit lugnt ett tag, men bebisen håller igång och sparkar en hel del. Imorgon ska jag i alla fall till MVC, så får jag kolla hur det är med bebisen. Nu måste jag sluta skriva, för Elias ligger och sover i samma rum som vi har datorn i och jag vill inte att han ska vakna. Elias sover fortfarande hos oss, men nu har vi sänkt hans spjälsäng så han kan sova i den och han har provat att ligga i den lite. Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0