Ny vagn för Elias...

Nu är Elias och jag i Oxelösund. Det var fullt på tåget när vi åkte igår, men det fungerade ändå. Jag förstår inte hur de som har gjort de nya tågen har tänkt. Vagnen (eller rättare sagt kupén) för de som har djur är antingen först eller sist i tåget, man vet aldrig vilken vagn i förväg utan man får springa om man hamnar fel. Sen är utrymmet som är gjort för vagnar i mittenvagnen. De har inte tänkt på att det finns dem som både har små barn och husdjur.

Igår hade jag namnsdag, mina föräldrar och mormor kom ihåg det, men självklart så glömde Micke det. Jag fick en present av mina föräldrar, ett par mjukisbyxor i mammamodell. Det var precis det som jag hade skrivit upp att jag skulle köpa i helgen, och nu fick jag ett par istället. Det kunde inte bli mer perfekt.

Elias fick två presenter också, kanske för att han har blivit 9 månader eller kanske bara för att han är Elias. Han fick i alla fall en skinnjacka, inte äkta såklart, och en jättefin nappburk. Jag ska ta kort på dem och visa senare, men Elias sover och jag vill inte börja rota runt i rummet då.

Idag har vi köpt en syskonvagn. Vi hade bestämt oss för att vi skulle köpa någon av Emmaljungas syskonagnar, och igår gick jag in på blocket.se och hittade en sådan vagn som vi skulle ha i Nyköping. Den var från 2005, men såg ut som ny. Vi var och tittade på den i förmiddags och Elias provade vagnen, den var jättebra så vi köpte den. Den kostade hälften så mycket som om vi skulle köpa en ny vagn, och vi fick med en lift till lilla bebisen. Det kostar en del att köpa barnvagn, och vi köpte en förra hösten också.

Sen var vi i Nyköping och köpte presenter till folk, eller rättare sagt till barn, som fyller år snart. Nu är jag jättetrött, jag var helt slut när vi kom hem idag. Det hjälpte inte så mycket att Elias bestäde sig för att vakna 05.45 i morse, när jag la mig efter 12 igår natt.

Vi hälsade på min mor mor och morfar idag också. Det var jättelänge sedan jag såg dem, och det var länge sedan de träffade Elias. De tyckte att han hade växt jättemycket, och Elias fick en ko som muade i present. Elias sover i sin spjälsäng, och jag ska nog också sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0